Het frame is van Advanced Composite. Dat is in eigen fabriek gemaakt op basis van hoogwaardig, ruw carbon. Een belangrijke eigenschap hiervan is de perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht. De voorste framedriehoek is als één geheel geassembleerd en gevormd. Dit is gedaan met behulp van een gepatenteerd productieproces, genaamd Modified Monocoque Construction.
In het klimmen, sturen en dalen ervaar je de ongeëvenaarde prestaties van de TCR Advanced Pro Disc. Dit model brengt het fietsen in zowel de bergen als op het vlakke naar een hoger niveau dankzij het lichtere, stijvere frame en de nieuwe aero-vormige buizen.
De geheel nieuwe TCR Advanced Pro Disc zorgt ervoor dat je gemakkelijker een KOM scoort en het vertrouwen krijgt om grenzen te verleggen in technische afdalingen. Deze allrounder is opnieuw ontworpen en bestaat uit een Advanced-grade composiet frame met een perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht én een aerodynamisch vormgegeven balhoofdbuis, onderbuis en vork. Een andere vernieuwing is de extra frame- en vorkspeling voor bredere banden met een diameter tot 32 millimeter. Daarmee leent deze fiets zich voor uiteenlopende ondergronden. Met zijn beproefde Compact Road-geometrie, OverDrive 2-front end, flat-mount schijfremintegratie en soepel rijdende Variant-zadelpen is deze racer geschikt voor alle aspecten van het wegwielrennen.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Ongekende efficiëntie
Met een perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht en een aangepaste, aerodynamische buisvorm is deze frameset ontwikkeld voor wielrenners en fietsers die superieure klimeigenschappen, aerodynamische efficiëntie en stijfheid voor sprints in wedstrijden verlangen.
Geavanceerde aerodynamica
Hierin zit het grootste kwantificeerbare voordeel van de TCR zit in vergelijking met voorgaande modellen. Elke buisvorm is geanalyseerd, ontwikkeld en getest om er zeker van te zijn dat het definitieve ontwerp aanzienlijk minder luchtweerstand oplevert bij uiteenlopende gierhoeken. Het resultaat is een TCR die in sprints en bij solo-inspanningen sneller is dan ooit tevoren.
Volledige controle
Geïntegreerde schijfremmen zorgen voor soepele, krachtige en gedoseerde remkracht voor extra controle onder wisselende weers- en wegomstandigheden. Flat mounts en nieuwe steekassen verhogen de stijfheid en verbeteren de algehele handling, terwijl extra frame- en vorkspeling het mogelijk maakt om met bredere banden te rijden (tot 32 millimeter).
ADVANCED COMPOSITE
GEPERFECTIONEERDE BUISVORMEN
De TCR heeft een aerodynamisch ontworpen frame en vork. Die zijn gemaakt met behulp van innovatieve technieken uit de luchtvaart en getest met CFD- en windtunneltesten. Er is meer aerodynamische efficiëntie en minder luchtweerstand bij wind uit wisselende richtingen in vergelijking met de traditionele, druppelvormige buizen.
VARIANT ZADELPEN
Dit gepatenteerde zadelpenontwerp biedt de perfecte balans tussen een laag gewicht, superieure rijkwaliteit en aerodynamica. Bovendien is het gemakkelijk om het zadel te monteren en te verstellen.
SYMMETRISCHE CARBON VORK
De nieuwe Advanced-grade carbon vork heeft een symmetrisch ontwerp en aerodynamische vormgeving. De schijfremmen en kabels zijn geïntegreerd en er is voldoende ruimte voor banden tot 32 millimeter. Het ontwerp maakt de vork lichter, stijver en aerodynamischer.
CONTACT SL-STUUR
Het nieuwe Contact SL-stuur heeft een aangepaste kabelgeleiding en biedt wat meer compliance dan zijn voorganger. Dat komt de ergonomie en het comfort ten goede. Het Contact SL-stuur is daarbij eenvoudig te monteren en biedt dus ook gemak bij onderhoud.
OVERDRIVE 2
Er is gebruikgemaakt van Giants, oversized stuurbuistechnologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/4” onder en 1 1/8” boven) en de taps toelopende stuurbuis zorgen voor optimale stijfheid in het bochtenwerk en verbeterde stuurprestaties.
MEGADRIVE
Een overgedimensioneerde 0nderbuis verbindt de OverDrive balhoofdbuis en PowerCore-trapas. De nauwkeurig ontworpen, overgedimensioneerde buisvorm zorgt voor een hoge stuur- en pedaalstijfheid en optimaliseert de luchtstroom rond de bidon op de fiets.
POWERCORE
De oversized vormgegeven zone bij de trapas en liggende achtervork heeft een volledig geïntegreerd, 86 millimeter breed trapasdesign. De symmetrische, liggende achtervork verhoogt de stijfheid aan de zijde van de aandrijving en de stabiliteit aan de andere kant.
GIANT TUBELESS SYSTEM
De vernieuwde Giant tubeless wielset en banden bieden meer comfort, efficiëntie en veiligheid.
SCHIJFREMINTEGRATIE
Het frame en de vork zijn uitgerust met flat-mount bevestigingen voor schijfremmen. Dit resulteert in krachtige, consistente remprestaties onder alle omstandigheden.
HOOKLESS VELG ONTWERP
Hookless velgontwerp verbetert de algehele duurzaamheid en biedt een bredere binnenrandbreedte zonder extra gewicht toe te voegen. Het helpt ook om een meer ronde bandvorm te creëren die superieure grip en handling biedt, evenals extra zijwandondersteuning in bochten.
Deze specificaties zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Specificaties, beschikbaarheid, prijzen en kleuren kunnen echter zonder vooraankondiging wijzigen.